05 oktober, 2009

Lite uppdatering !

11/3 Fick vi beskedet, helt chockad ! Men gud så underbart!
23/4 Inkskrivning hos en privat barnmorska.
1/6 Inskrivning på speciallist mödravården (remiss från privata bm ang min blodsjukdom), träffa överläkare, samt UL - lovely.
18/6 RUL, äntligen! Allt såg perfekt ut och lillskatt rörde sig helt galet och vinkade och hade en riktigt bra benstomme. Barnmorskan var riktigt nöjd över detta RUL! Hon trodde sig se en tösabit.
30/6 Nyinskrivning igen på ny mödravårdcentral pga av att den privata lämnat över mig till speciallist och speciallist i sin tur ville att jag skulle ha en rutenerlig kontakt på vanlig MVC så vi tog den närmast vårt boende i Göteborg, trassligt men helt okej! Hjärtljud 146.
29/7 MVC, hjärtljud 144 sf 24
10/8 Speciallist mödravården, träffa överläkaren igen ang förlossning mm, bebis är märkbart liten enligt oväntat UL jag fick men hon är otorligt vacker då överläkaren bekräftade att det var en tös, jag har väldigt lågt hb - blodanalysstatus togs.
11/8 Könsbestämmande Ultraljud + nya kort (mina från rutin UL var jätte dåliga) att vi bestämt oss för könsul är för att leva med ett "kanske" har börjat störa mig, då kunde jag lika gärna låta bli att fråga från början så nu gav jag upp ovissheten!Visst var det en flicka i magen hon visade upp sig stolt för barnmorskan, fick en fin profil bild också samt fick vi se henne gäspa som vi lyckades fånga på film!
18/8 Inlagd akut pga av järnanemi mm.
20/8 Fortsatt injektionsbehandlingar i form av dropp med järn mm. Ska ha en till injektion så ska de räcka för ett tag.
24/8 Sista injektionsbehandlingen, nu väntar vi på resultatet, som inte gett något reslutat vi forsätter behandligen återigen på 2 ggr.
26/8 - Injektioner, det gick bra.
27/8 MVC, hjärtljud 140 sf 25
29/8 - Injektioner, gick bra. Jag hade ökat liiiite i värdet !! =D
8/9 - blödningsrisk provtagning inför förlossning. Detta avgör vilken typ av bedövninga jag får, samt kejsarsnitt eller inte, väntar på resultat men allt där gick super.
11/9 - Tillväxtultraljud, det visade sig på den efter mycket koll på hjärta och kroppspulsådern och diverse att lillskatt är en vecka yngre än sagt, hon skall allså dimpa ner den
23/11 nu. Hon visade sig må jätte bra och väger drygt 1½ kg. Jag är så lättad. Hon har nog växt på sig en del sen vi var där sist och kommer förmodligen göra de nu med.
21/9 - Tillväxtultraljud, blev det inte då alla värden osv såg bra ut men dock så pratade vi om fortsättningen av min grav osv. Läkarna anser sig ha full kontroll så en vaginal förlossning är helt möjligt - överlycklig!!
5/10 - MVC, sf 35 och hb 120 (aldrig haft så högt) hjärtljud 150. Allt var över våra förväntningar men lyckan så total!

Kommande:
MVC -19/10
MVC- 3/11
MVC- 19/11