09 juli, 2009

Tänkar dag ..

Jag tycker inte om dessa dagar alls, där jag går runt och tänker men det är inte att förtränga heller - hur jävla dum i huvudet har man fått vara egentligen!?
Man tänker på den man blivit och är idag och hur det var för ganska exakt ett år sen och bak i tiden, hur man handlade i olika situationer och hur man ljög sig undan precis allt för att man var så rädd "att såra någon" eller att sanningen om en själv skulle komma fram.
Man lärde sig aldrig, man gick som en tickande bomb med labilt mående samtidigt som en vardag runt omkring en skulle fungera!? Men hur kan man ens tro att man ska få saker att gå ihop med en sådan labil grund och SAMTIDIGT ha flera bollar i luften!?
Tänkte jag överhuvudet taget - eller var kampen om att få så bra förhållande kring mig så pass svår att jag inte kunde tänka?!

Konflikterna med människor blev fler och rädslan för att göra fel blev fler och felen blev fler till slut var det inte möjligt mer, allt föll under mig och till slut stod man där naken för att blottas och då var det bara att ställa sig upp, ta skiten och börja om TOTALT!

Konflikterna blev färre, vännerna blev starkare och handlingar mer igenomtänkta - men hur kunde det gå så fel !?
Jag mådde uppenbarligen inte bra men kampen om att få må bra igen och få ett liv jag förtjänar var så svår att jag inte trodde jag skulle lyckas men att inte lyckas på vägen var än mer otänkbart så kampen blev seger och idag står jag här, snart egen företagare samt 2 barns mamma med en stor familj och hus på det med massa tillbehör som ger mig energi!
God relation mer dem personerna jag VILL ha god relation till.

Mår man dåligt och har en dålig självkänsla så blir dina följder detsamma, det gäller i tid att förstå och då finns det bara en väg att gå den gick jag och det skulle kosta mig men idag är jag grymt stark och ingen kan peta ner mig till det jag en gång var !


För er som inte förstår så handlar detta om relationer som fått mig att må riktigt dålig och min egna självkänsla som blev en kamp att få tillbaka igen och våga tro på mig själv.