19 februari, 2009

Jag har blivit dömd !

Mattias pratade med min blivande svärmor igår, sin mamma allså. Haha! Jag fick min dom efter att vi nu träffats ett par gånger och det var ju inte mer än lovande ord. Oj vad jag fått fin kritik! Jag blev riktigt rörd!

Igår somnade jag med min son i famnen. Jag skulle lägga Bob och vi somnade bägge två. Jag vaknade säkert 3-4 gånger under natten men sen sov jag. Vaknade sedan i morse med honom halv åtta. Jag har gjort honom frukost och funderar på att ta en städrunda, vi går ju inte förrens halv elva till dagis/jobb, eller ..... så myser jag med Bob hela morgonen! Vi gör inget annat än myser.
Jag har rätt mycket kvalitets tid med Bob vilket jag tycker är skönt.

Jag lämnar honom 10.45-11.00 på dagis innan dess har vi hunnit med att ha en lugn morgon och myst. Allt från 09.00 - till och med vi går till dagis. Sen hämtar jag honom 16.00 och då är myser vi oftast framför tv eller leker med lego till läggdags 19.30 ! Så bara på en dag får jag extremt mycket kvalitetstid med honom. För att vara exakt ca 6h på en dag !
Säkert det många föräldrar drömmer om att få med sina barn. Jag har tur där. Sen har man ju helgerna och jag lämnar väldigt sällan bort min son mina helger. Förr hände det oftare då hans farmor och farfar ofta var hemma mina helger från stockholm men nu blir det inget av det. Det får ske på Johans veckor då.

Jag har inte gjort ett enda sockerintag den här veckan och är nöjd med det !

- Bob vad ska vi äta idag?
- Jag vet inte ..
- Inga önskemål?
- Jag vill äta upp Mattias, jag ska äta honom ..
- Hahaha jasså du !?
- Vad vill du äta Bob?
- Pyttipanna?
- Nej . .

Ne, jag ger upp. Får ta om frågar i eftermiddag.

Gomorgon Sverige!
Ikväll kanske jag tar upp bilderna från helgen!