02 september, 2008

Dr Oz ord är lag !


Det var en blogg igår jag aldrig lär glömma, oj vad jag fått kommentarer men jag har valt dock att inte visa dem, en del är rätt peppande och en del är riktigt vidriga och jag tar dem med all respekt och förståelse.
Jag vill med dåligt samvete och en näve full med tårar lämna detta nu, jag är förändrad. Tack gode gud!

Jag kollar på Dr Oz hos Operah, jag är sjuk mer lr mindre. Ont i halsen och känner mig lite allmänt nere - en vanlig bieffekt efter att man fått blod!

Dr Oz pratar om cancer idag och bla hudcancer! Det var en kvinna som solat konstant i 23 år och va rädd för hudcancer och gick för att träffa läkare som hittade lite ställen som dem testade, hon var dock frisk, sen kom det en 40 årig kvinna lika beroende av att vara brun som den andra, hon fick hudcancer i ansiktet.

Solen skadar, för mkt av de goda är inte bra och det säger sig själv. Jag har solat en del solarium men nu efter detta programmet kommer jag göra det allt mer sällan, jag solade 4 ggr veckan när det var som mest men inte i längre perioder.
Man ska ha respekt för sig själv, så är det ! Finns fan brunpuder och massa solspray - kostar mer men inte mer än vad det kommer kosta dig om du solar i solarium eller solen för mycket!

Vi har ingen cancer i min släkt - ganska ovanligt!

Men jag har som säkert många av er där ute förlorat människor i cancer, nära som mer bekanta.

Nog om det, det är verkligheten men nu glädjer vi oss åt att försöka bekämpa det som går och stödjer olika cancerfonder.

-

Jag följer ett program som går på 2:an, "singelmammor" - tycker det är jätte bra och intressant, jag har själv varit där.

Om man ska ta och se över alla kläder som ligger här och där och sen ta golven här hemma!

I morgon ska jag så tidigt som 08 till min överläkare Johan - psykolog för att göra en kontroll, jag träffar han var fjärde vecka för att kolla hur det gått med mig och hur långt jag kommit och idag mår jag bra enligt mig själv, har lite till att reda men det har gått och går sakta men säkert och vet ni vad!? Jag tror på mig själv.