16 november, 2010

The Cove!

Ooooooh nu blev jag sådär äckligt tokigt jääääävla förbannad igen, jag kom och tänka på dokumentären jag såg i går. Ett team, "The Cove" har trängt sig in de absolut mest förbjudna området i Japan för att visa världen hur dem slaktar delfiner !
Varför kollar jag på detta?
Ja, varför inte inse sanningen, de var en käftsmäll med järnhandske på. Vilken jävla värld! Detta har pågått under flera år ... flera flera år .. och myndigheterna har bara tystat ner.
Varför slaktar dem delfiner?
För att få köttet, men de är inte hela sanningen antagligen. Sjuka jävlar.
Köttet är så förgiftat av kvicksilver att det vore farligt för oss att äta de endå gav statsministern beslutet att ge barnen de till lunch.
Hur jävla snevriden får man bli.

JAG BLUNDAR INTE och har gjort det jag kan från deras hemsida.
Filmen går nu att hyra, kan tom stå för att säga att bränn ner den. En sanning som måste ses av alla.
http://www.savejapandolphins.org
kolla facebook: www.facebook.com/TheCove

De är känsligt, de är en verklighet vi inte vill förstå, se och kännas vid. MEN DEN finns.
Att jag reagerade starkt på detta beror på verkligheten jag fick i vitögat igår. Jag står för mycket fler saker givetvis och detta är en av dem.
Jag gör min röst hörd om jag kan.

Du behöver absolut inte se filmen, för de är jobbigt. Delfiner som skiljs från mamman, skriker på hjälp. Men du kan läsa informationen.



OH ne ...
Lipade som en gris igår.
Fyfan!!