07 september, 2010

Bob har skrivit kärleksbrev!


Idag när jag äntligen fick hämta hem min Bob så var de något extra som lös i hans ögon, jag såg direkt att det var något med honom.
Jag sa inget utan lät han filura lite och sen sa han de; Mamma, jag har tjej nu!
- Va? Har du en flickvän? / Jag
- Ja, vadåda? / B
- Ja men vad roligt. / Jag
- Vi tummade på de, så vi kommer alltid vara kära nu vore ju konstigt annars. / B
- Men ibland slutar man vara kär men så kan man bli kär igen. / Jag
- Hon kommer sluta vara kär i mig. / B
- Bob, vet du vad. Det är många som säkert är kär i dig. / Jag
Bob bara ler och berättar att dem pussats.
Han sprang direkt in till Mattias i butiken och berättade.
Mattias sa åt honom då att "du får bjuda henne på saft och bullkalas till oss och leka? Sen kan du ju skriva ett kärleksbrev till henne?"
Bob tittar på mig och säger "Mamma vi måste hem och skriva kärleksbrev".
Hem och pyssla, oh som vi styrde. Vi hade de jättemysigt, bara han och jag. Vi låste in oss och gjorde det för oss själva.
Imorgon ska han ge henne de. Min son har gjort sitt första kärleksbrev och det pirrar otroligt i kroppen även för mig, ska bli så spännande när han ger henne de i morgon. Jag är så glad för hans skull.
Jag älskar min son så mycket!