06 oktober, 2009

"Lev som du lär istället, annars blir det pinsamt för dig .."

Jag fick en kommentar nyss som jag bara måste svara på direkt.

Anonym sa..
Känns lite paradoxalt att du skriver att du är så intresserad av självkänsla när du har fyllt brösten med skit, har extensions och hela din blogg i stort sätt handlar om yta och materiella ting. Lev som du lär istället, annars blir det bara pinsamt för dig.

Okej, du har uppenbarligen inte kunskapen om vad självkänsla för det första är. Så jag tänkte ge dig en snabb igenom gång. Det är många med dig som inte förstår skillnaden på självkänsla och självförtroende men jag kör det igen.
Jag gör det riktigt enkelt, självkänsla är att vara och självförtroende göra. Tex en person med gott självförtroende kan ställa sig utan problem inför en hel aula och predika, men om personen gör det för att hon känner att hon måste och tro i följd att om hon inte gör det kommer ingen vilka hänga med henne eller vilja vara med henne då har hon i grunden dålig självkänsla - förstår ni!?
Detta var en riktigt enkel förklaring.

Så, makeup, plastik operationer och hårförläng handlar INTE om självkänsla utan självförtorende men kan likagärna erkänna när vi tar upp i ämnet - ångrar mina bröst förbannat och gjorde dem under en tid då brösten kändes viktiga i min del av självförtroende, precis ammat min son var inte sådär super nöjd med resultatet efteråt.
Sen att jag valde förstora min bröst och fölänga mitt hår kan man diskutera men saken är den att jag gör mina val för min egna skull och lever upp till dem också.

Jag har förberett ett helt föredrag om självkänsla och självförtroende som jag tänkte dra här men inte riktigt färdig.

Nu är det snart mat och sen kommer en bild på magen!