08 september, 2008

Silikonbröst !

Var ett jävla tjat och ständigt frågande om dem.
Jag nämnde dem och har väl nämnt dem någon gång.

Det är så att efter Bob kände jag att jag ville ha tillbaka den ritktiga formen på dem igen, fylla ut dem lite - ja ni vet hur det är!


Men resultatet efter amning var inte så dåligt men klart skillnad.


Jag gjorde mitt första ingrepp 06 och mitt andra 07 , första gången gav dem inte alls bra resultat utan kändes precis som innan Bob fast ngt fastare, fan jag ville ha dem större, så efter ett år gjorde jag mitt andra ingrepp.
Jag satte ett anatomiskt droppformat sk. gelehallon bakom musklen första gången.
Andra gången satte jag SSN - runt format inplantat framför musklen.

Men jag kan också tala om för er att det här har inte varit en lätt match. Jag har haft ALLA komplikationer man kan få av en bröstförstoring.



  1. kapsell bildning , dubbelsidig

  2. allvarlig infektion i h bröst efter andra operation

  3. utsidig visning av silikon (silikonet är så pass stort att det pressar ut och syns tunt innanför huden som väck)

Japp, ni ser!? Ovanligt att Isabell med skulle råka ut för detta - INTE!


Jag ångrar mig jätte mycket men det går inte att göra så mycket åt det. Min läkare och jag från Ak ska träffas snart och se över dem igen om något mer ingrepp måste göras.


Nu vet ni - stora är dem, jag ångrar mig mer eller mindre. Men nu är dem där, dem finns och dem lever med mig, det är ganska OK!


Jag råder absolut ingen göra det av sådan skäl som dåligt självförtroende - du kan få hjälp med det och det finns ingen som är som du och så snygg som du är på ditt sätt. Acceptera dig själv och inse att du duger som du är.


Det gjorde ju inte jag - fan , ett par silikonbröst. Skulle det vara min räddning? Är jag blåst eller? Jo det skulle visa sig ganska snart, men gjort är gjort och jag kan inte mer än även här dumförklara mig lite.